S obzirom da zakon nije proglašen i objavljen, uz predlog za ocenu njegove ustavnosti podnosi se i tekst izglasanog zakona koji je overio sekretar Narodne skupštine ili lice koje on na to ovlasti. Iz razloga efikasnosti i racionalnosti koji nalaže više nego kratak rok u kome se treba izvršiti prethodna kontrola ustavnosti, predlog se u ovom slučaju ne dostavlja na mišljenje Narodnoj skupštini, niti se o njemu vodi javna rasprava. O tome da je pokrenut postupak za ocenu ustavnosti zakona pre njegovog proglašenja, Ustavni sud obaveštava predsednika Republike. Postupak ocene ustavnosti pre njegovog proglašenja je hitan i vodi se u skladu sa rokovima koje uređuje Ustav. Pravno dejstvo odluke kojom Ustavni sud utvrđuje da zakon koji nije proglašen nije u saglasnosti s Ustavom drukčije je uređeno nego kad je u pitanju naknadna kontrola ustavnosti. Naime, u slučaju ocene ustavnosti zakona pre njegovog proglašenja, utvrđujuća odluka proizvodi pravno dejstvo od dana proglašenja zakona. Protiv zakona čija je usklađenost s Ustavom utvrđena pre njegovog stupanja na snagu ne može biti pokrenut postupak za ocenu ustavnosti.